Attentie voor alle klanten van One.com
De laatste 10 jaar host ik mijn websites bij One.com.
Ik ben daar altijd erg tevreden over geweest, zoals vele klanten van mij weten heb ik ze dan ook menigmaal gepromoot als iemand op zoek was naar een goede provider voor zijn of haar website.
Veel van mijn klanten zijn hier dan ook op overgestapt.
De prijs – kwaliteit verhouding was al die tijd meer dan in orde.
De laatste jaren is het beleid van One.com aangepast en leveren zij vele verschillende services bij hun serverruimte.
Zo kun je de SEO “automatisch” laten optimaliseren, ‘eenvoudig’ een webwinkel aanmaken, je extra beschermen tegen hack aanvallen, een cloud-service voor foto’s of/en back-up toevoegen, of extra domeinnamen toevoegen.
Zaken die voorheen deels in het standaardpakket zaten, staan nu ineens als separaat en extra dienst in hun menu.
Ondanks dat ik door mijn werk aardig goed op de hoogte ben, en het niet nodig vind om daar een extra dienst voor aan te schaffen, ben ik voor twee domeinen toch verrast door de factuur die afgelopen jaar ineens 300% gestegen was, zonder dat ik daar zelf om gevraagd had.
De eerste verassing was eerder dit jaar omdat ik met mevrouwmikmak.nl in een duurder pakket was beland i.p.v. hun basis pakket dat toch echt voldoende is.
Ik werd door de hoogte van de factuur gealarmeerd, en ben blij dat ik geen automatische afschrijving heb voor mijn serverruimte.
Door de ( overigens uitstekende klantenservice) werd mij uitgelegd dat er inderdaad een kleine prijsverhoging had plaatsgevonden.
Echter een prijsverhoging van 300% vond ik wat al te gortig.
Gelukkig kon dit worden teruggedraaid , weliswaar ineens zonder de extra domeinnamen, maar wel weer terug in hun basis pakket.
Vandaag kreeg ik opnieuw een email waarin ik de melding kreeg dat het tijd werd om de serverruimte voor vrouwsel.nl opnieuw voor een jaar te verlengen.
Opnieuw bleek mijn jaarlijkse bijdrage met bijna 300% te zijn gestegen, na een kleine inspectie van de factuur werd mij duidelijk dat ik ineens bijna 60 euro mocht voldoen voor een SEO-optimalisatie die totaal onzinnig is, aangezien ik er altijd zorg voor draag dat de SEO-optimalisatie dik in orde is.
Dit is niet alleen voor mijn eigen websites het geval , maar voor alle klanten en websites wordt hier door Vrouwsel uitgebreid aandacht aan besteed.
Het is in het geval van SEO-optimalisatie natuurlijk wel zaak dat dit door de klanten zelf goed wordt bijgehouden, maar als de website wordt opgeleverd of onderhouden door Vrouwsel wordt dit geheel door Vrouwsel verzorgd.
Blijkbaar had ik gedurende het jaar deze service aangevinkt bij one.com, terwijl ik er enkel een keer op het menu geklikt had om te kijken wat ze aanbieden als SEO-optimalisatie.
Gelukkig kon dit snel met de klantenservice worden recht gezet en betaal ik weer een acceptabel bedrag voor mijn webruimte.
Nogmaals ik ben nog steeds dik tevreden met de service en gebruiksvriendelijkheid van One.com, echter wil ik hierbij wel alle One.com klanten attenderen, dit jaar goed naar de factuur te kijken.
Een extra service activeren en daarvoor betalen is een natuurlijk gevolg, echter de manier waarop One.com dit het afgelopen jaar heeft doorgevoerd, verdiend wat mij betreft niet de schoonheidprijs.
Dus bij deze, hou allemaal goed je factuur in de gaten en kijk of daar niets vreemds opstaat, of dat het jaarlijkse bedrag ineens erg afwijkt van de voorgaande jaren.
Mocht het toch voorkomen dat er ineens een service op staat, die je niet of niet bewust hebt geactiveerd, of je bent ineens uit het basispakket naar een groter pakket gezet, neem dan contact met ze op via de 24/7 chat met de klantenservice, ze lossen het dan snel met je op en dat is vervolgens dan wel weer netjes.
Als er bij mijn klanten behoefte is aan een extra dienst, neem dan even contact op, bij Vrouwsel blijft service namelijk altijd inclusief en zijn prijzen vooraf bekend.